Թանգարանի բաց դռներն ու իր նվիրյալը
Ես սիրում եմ իմ ծննդավայրը: Երբ ուրիշ տեղ
եմ լինում, կարոտում եմ մեր հայրենի հողն
ու ջուրը: Ամեն անգամ Իջևանից հեռանալիս կամ հետ վերադառնալիս իմ աչքի առջև Իջևանի
թանգարանն է: Կարծես էլ ուժ չունի և մի կերպ
է փորձում կանգուն մնալ: Այս փլվող, սառը պատերից ներս թանգարանի այցելուներին է սպասում ընկ.
Թանանյանը՝ թանգարանի ավագ գիտաշխատողն ու
իսկական նվիրյալը:
Այսօր գնացել
էի հարցազրույց վերցնելու: Նրա հետ զրուցելով այնքա՜ն բան իմացա ինձ համար միշտ
մռայլ թվացող, բայց իրականում շատ ջերմ թանգարանի մասին:
- Ընկեր Թանանյան խնդրում եմ մի փոքր պատմեք թանգարանի և Ձեր մասին:
- Ընկեր Թանանյան խնդրում եմ մի փոքր պատմեք թանգարանի և Ձեր մասին:
- 2009թ. էր,
որ թանգարանի տնօրեն նշանակվեցի: Առաջին միջնակարգ դպրոցում ուսուցիչ էի, հետո եկել
եմ այստեղ, իմ միջոցներով վերանորոգումներ եմ արել՝ լույս, ջուր եմ քաշել, որ հարմարություններ
ստեղծեմ աշխատողների համար: Երկար ժամանակ չի գործել թանգարանը, ես էլ որ թանգարաններ
արդեն ստեղծել էի դպրոցում և ունակ էի, ձեռքիցս գալիս էր, որոշեցի էս թանգարանին էլ
հայրենագիտական ու հայրենասիրական ուղղություն տամ: Իջևանի պատմաերկրագիտական
թանգարանը եղել է Սարդարապատի թանգարանի մասնաճյուղ: 1985թ.-ին 9,600 ցուցանմուշ տարվել է այնտեղ:
Հեղափոխության շրջանից եղել է 83 ցուցանմուշ: Էս ժամացույցը, աթոռները, յուղաներկով նկարները Սովետական Հայաստանի կուսակցական և պետական գործիչ, հրապարակախոս Սարգիս Կասյանինն են:
Հեղափոխության շրջանից եղել է 83 ցուցանմուշ: Էս ժամացույցը, աթոռները, յուղաներկով նկարները Սովետական Հայաստանի կուսակցական և պետական գործիչ, հրապարակախոս Սարգիս Կասյանինն են:
1997 թվականին
քաղաքապետ Արմեն Ղուլարյանի և այդ ժամանակվա ավագանու որոշմամբ փորձեցին վերականգնել
նախկին թանգարանը և ցուցանմուշներ, առարկաներ հայթհայթել, բայց դժբախտաբար չստացվեց: Հետո շատ եմ փորձել մի բան գլխի բերել:
Լուսամուտների ճաղաշարքն էլ եմ ես գցել: Բաներ կար տանում էինք տուն, որ չգողանան:
Լուսամուտների ճաղաշարքն էլ եմ ես գցել: Բաներ կար տանում էինք տուն, որ չգողանան:
- Իսկ վերջին
անգամ ե՞րբ է թանգարանը վերանորոգվել:
- Թանգարանը
կարելի է ասել 2002 թվականից այս կողմ չի վերանորոգվել, դե իմ վերանորոգածը չեմ ասում:
Դավթյան Աշոտն է վերանորոգել ու մինչև այսօր էլ վերանորոգման խիստ կարիք ունի:
Երբ ընկ. Թանանյանին
խնդրեցի ինձ ցույց տալ թանգարանի բաժինները, չեք պատկերացնի ինչ եռանդով էր ցուցադրում
ու պատմում ամեն մի առարկայի պատմությունը:
- Թանգարանն ունի 2 բաժին՝ մեկ
մեծ և մեկ փոքր: Մեծ սրահում
տեղեկատվական, բնության, հնագիտության, Տավուշի մարզին հատուկ գորգագործության, կարպետագործության,
կտավագործության և ազգագրության ցուցանմուշներն են ներկայացված:
Երկրորդ՝ փոքր բաժնում, առանձին-առանձին ստենդներ կամ բաժիններ են՝ Սևքարեցի Սաքոյի, Հայաստանում Սովետական կարգերի հաստատման, և Արցախյան պատերազմի հերոսամարտիկներ մասին: Մի
բաժին էլ նվիրված է սպորտին:
Ունենք նաև բաժին՝ նվիրված Իջևանի
նշանավոր մարդկանց:
Թանանյանը նշանավոր տավուշցիների մասին գիրք էլ է գրել, սակայն իրեն գրող չի համարում:
Թանանյանը նշանավոր տավուշցիների մասին գիրք էլ է գրել, սակայն իրեն գրող չի համարում:
Ասում է.
- - Չ՛է, ես գրող չեմ, ուղղակի հավաքել
եմ՝ համակարգչից, հանրագիտարաններից, մարդկանցից լսել ու տեղեկատվական գիրք կազմել,
որ եկող սերունդները ճանաչեն մեր նշանավոր մարդկանց:
Թանանյանը շատ
է ափսոսում, որ թանգարանի պայմանները չեն համապատասխանում ժամանակակից չափանիշներին:
- Օրինակ, մեզ
մի սափոր ունենք, որից Դիլիջանի թանգարանում
էլ կա: Առաջին դարի սափոր է: Մեզ մոտ գետնին մի տեղ դրված է, այն ինչ էնտեղ պատվանդանի
վրա է դրված, տակն էլ գրված որտեղից է, որ դարի է: Ուզում եմ ասել, մեր մոտ պայմաններ
չկան:
Այն բնակավայրը,
որտեղ մշակույթը անտեսված է, այդ բնակավայրում անհնարին է դառնում նաև տուրիզմի զարգացումը: Հիմա գովազդն է իշխում: Գովազդեցիր,
ցուցադրեցիր նոր մի բանի կհասնես: Աբխազիա մի թանգարան կար՝ 4 ցուցանմուշ ուներ, բայց մարդիկ
փող էին տալիս, որ մտնեն տեսնեն: Թութան Համոնի
թանգարանում միայն իր 300 կիլոգրամանոց դագաղն է ցուցադրված, որը տեսնելու համար մարդիկ
ժամերով հերթ են կանգնում: Նմուշների թիվը կարևոր չէ: Պետք է ճիշտ ցուցադրես ու նմուշների
պատմությունը լավ իմանաս: Ուզում եմ ասել, ինչքան հնարավոր էր, ստեղծել ենք: Կար ժամանակ, որ աշակերտները հերթ էին կանգնում թանգարանի առաջ: Մի խումբը թողած անցնում էի մյուսին,
որ բոլորին էլ հասցնեմ բացատրել: Իսկ հիմա, որ այցելուների գիրքը նայես, մեկ գրված է 16.01.17թ., մեկ էլ այսօր՝ 23.01.18 թ. :
Ի դեպ, երբ
գնացել էի հարցազրույցի, ընկ. Թանանյանը հյուրեր ուներ, գրողներ Ռիտա Առաքելյանն ու
նրա զարմիկ Նարեկ Պապոնց Առաքելյանը: Հետաքրքիր էր կողքից հետևել մշակույթից հասկացող
մարդկանց զրույցին: Նրանք իրենց գրած գրքերով էին փոխանակվում, բանաստեղծություններ
կարդում ու երգում: Իջևանի պատմաերկրագիտական թանգարանում Կոմիտաս էլ լսեցի:
Թանանյանն այսօր էլ փորձում է այցելուներ բերել:
- Գիտե՞ք քանի անգամ եմ զանգել դպրոցի տնօրեններին, խնդրել, որ Երևան գնալու փոխարեն առաջ ձեր մարզը ուսումնասիրեք: Մանկավարժության մեջ մի օրենք կա, ասում են առաջ սկսիր մոտիկից հետո գնա դեպի հեռուն, հեշտից՝ դժվարը: Երեխային առաջ պետք է իր շրջապատի՝ տան, դպրոցի, հետո իր բնակավայրի, հետո կամաց-կամաց իր հայրենիքի միջավայրին ծանոթացնես: Հայրենիքը ուսումնասիրելուց հետո աշխարհին ծանոթացնես: Ես էս ամսաթվերի տարբերությունը տեսնելով՝ հոգեպես գժվում ու վատ եմ զգում:
Էս կենդանիները տեսնո՞ւմ ես, բոլորը ես եմ չորացրել՝ բնության բաժինն ա: Էս էլ հնագիտության, ազգագրության բաժիններն են:
- Գիտե՞ք քանի անգամ եմ զանգել դպրոցի տնօրեններին, խնդրել, որ Երևան գնալու փոխարեն առաջ ձեր մարզը ուսումնասիրեք: Մանկավարժության մեջ մի օրենք կա, ասում են առաջ սկսիր մոտիկից հետո գնա դեպի հեռուն, հեշտից՝ դժվարը: Երեխային առաջ պետք է իր շրջապատի՝ տան, դպրոցի, հետո իր բնակավայրի, հետո կամաց-կամաց իր հայրենիքի միջավայրին ծանոթացնես: Հայրենիքը ուսումնասիրելուց հետո աշխարհին ծանոթացնես: Ես էս ամսաթվերի տարբերությունը տեսնելով՝ հոգեպես գժվում ու վատ եմ զգում:
Էս կենդանիները տեսնո՞ւմ ես, բոլորը ես եմ չորացրել՝ բնության բաժինն ա: Էս էլ հնագիտության, ազգագրության բաժիններն են:
- Իսկ թանգարանի
դուռը, ինչի՞ է բաց:
- Որ տեսնեն մեր
թանգարանը միշտ էլ բաց ա: Տեսնեն բաց ա ու մտնեն:
Թանգարանը բաց է երկուշաբթիից - ուրբաթ, ժամը` 10:00-17:00:
Թանգարանը բաց է երկուշաբթիից - ուրբաթ, ժամը` 10:00-17:00:
Լիդա Ասիլյան
Իջևան Ինֆոտուն
Комментариев нет:
Отправить комментарий